06
nov

Our World Of Plants 2017

“Let’s celebrate together” Was dit jaar het thema van Waterdrinker’s Our World of Plants. Want samen vieren we de liefde voor bloemen en planten aldus Waterdrinker. Dit jaar werd OWOP al voor de 10e keer georganiseerd, een jubileumeditie! Daarnaast neemt Waterdrinker binnenkort afscheid van de Cash & Carry om te verhuizen naar het Green Trade Center.

Samen met Florian en Ueli van The Wunderkammer is een hele mooie Our World Of Plants gemaakt. Florian en Ueli worden gedreven door hun passie voor natuur. Ze zien zichzelf als galeriehouders, waarbij de natuur en mooi handgemaakte objecten de artiesten zijn. Bloemen en planten geven een mooi interieur leven, ze brengen positieve energie. De uitgebreide collectie met de meest bijzondere, innovatieve planten en concepten, die je bij Waterdrinker kan vinden werden verwerkt in Our World Of Plants. Met elkaar benadrukken ze de schoonheid van de natuur en brengen deze dichterbij de consument.

Consumentgericht denken

In deze editie stond het consumentgericht denken centraal. De harten van de consument veroveren is vandaag de dag een steeds lastigere opgave. Hoe pak je dat aan? Wat wil een Individualistic Performer en waarmee verleid je een Cosiness Seeker?

Op basis van consumenten data weet Waterdrinker welke consumenten groepen er zijn en wat deze groep motiveert om bloemen en planten te kopen. Voor twee consumenten groepen was een praktische vertaling uitgewerkt. Middels moodboards werd een bloemist geholpen hoe om te gaan met deze consumenten, waar moet je op letten en wat kan je doen om consumenten te triggeren meer bloemen en planten te kopen.

Individualistic Performer

Een Individualistic Performer is een consument die met bloemen en planten expressie wil geven aan hun interieur. Zij gebruiken hun huis niet alleen om in te wonen, maar ook om te werken. Het huis wordt met veel zorg ingericht. Met bloemen en planten en de bijbehorende bijzondere verhalen wordt er expressie gegeven aan het interieur. Door in verschillende ruimtes (keuken, badkamer, woonkamer, slaapkamer) bloemen en planten neer te zetten wordt er een samenhangend geheel gecreëerd, waar vooral de persoonlijke smaak naar voren komt.

Cosiness Seeker

Een Cosiness Seeker maakt hun huis graag gezellig met bloemen en planten. Ze genieten van ieder jaargetijden: ieder seizoen heeft z’n eigen charmes en sfeer. Zo staan er winterbloemen op tafel wanneer de temperaturen laag zijn en wordt er genoten van kleurrijke bloemen zodra de eerste voorjaarszon zich aandient. Ieder seizoen wordt er uitgekeken naar die typische seizoensbloemen en planten, dat maakt alles zoveel gezelliger. Producten die niet jaarrond verkrijgbaar zijn zorgen steeds weer voor nieuwe variatie en beleving.

Op naar de toekomst

Waterdrinker blikte terug op 10 jaar Our World of Plants en 40 jaar Cash & Carry. Ook kon je middels een sneak preview de plannen voor het Green Trade Center bekijken. Op circa 25.000m2 wordt volgend jaar een one stop shopping experience gecreëerd, waarbij productinnovatie een belangrijke rol speelt. Er zal veel aandacht zijn voor noviteiten en specialiteiten. Toeleveranciers kunnen in het Green Trade Center lab hun nieuwste productontwikkelingen tonen en in de Green Trade Center design box geven jonge designers hun vernieuwende blik op het gebied van planten, kunst, fotografie of interieur. In het “Inspiration house” krijgen we als kweker een podium om onze producten in the spotlight te zetten. Op de foto hieronder is de ontwikkeling van zaadje naar grote plant, in dit geval de Hydnophytum, van veredelaar Bak uit Assendelft te zien. Dit zal terug komen in het Green Trade Center lab volgend jaar.

Mooi om onze gezamenlijke wereld van planten en de liefde voor bloemen en planten te delen tijdens deze Our World Of Plants! Wij kijken uit naar de opening van het Green Trade Center!

 

Tekst: Waterdrinker Aalsmeer